Ademtherapie

Weer ontspannen ademhalen
Ademtherapie kan worden omschreven als het helpen herstellen van een natuurlijke en ontspannen ademhaling. Deze natuurlijke ademhaling kan worden verstoord door zowel fysieke als emotionele oorzaken. Bekende fysieke oorzaken zijn longziekten als COPD en Astma. Hyperventilatie is een bekend ademhalingsprobleem die bijna altijd een emotionele oorzaak kent.

Wat doet de ademtherapeut?
De ademtherapeut helpt bij het herstellen van een natuurlijke en ontspannen ademhaling. Uitgangspunt is de kwaliteit van de adembeweging. Deze bewerkstelligt de luchtuitwisseling maar speelt ook een rol in de houding en beweging. Om de natuurlijke en ontspannen ademhaling onder alle omstandigheden te kunnen toepassen zullen de ademoefeningen in relatieve rustsituaties (lig, zit en stand) en bij inspanning (fietsen, lopen etc.) geoefend worden. Ademoefeningen kunnen o.a. worden toegepast bij:

• Chronisch obstructieve longaandoeningen (COPD) en Astma. Bekende COPD’s zijn (astmatische) Bronchitis en Longemfyseem;
  • Chronische en acute hyperventilatie;
  • Stressklachten zoals spanningshoofdpijn, slaapstoornissen en gespannen spieren.

Bij AktieFysio is Willem van Rooij de ademtherapeut.

Fysio Hilversum: Bij AktieFysio begeleiden onze fysiotherapeuten u met veel persoonlijke aandacht in een ongedwongen sfeer. Dus bent u op zoek naar fysiotherapie in Hilversum ga dan naar Aktiefysio.

Vul uw gegevens in. Wij nemen snel contact met u op.

versturen

Hoofdlocatie