VERGOEDING

Belangrijk: een goede verzekering
Kortweg kan worden gesteld dat fysiotherapie beperkt wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Wij raden u aan een passende aanvullende verzekering af te sluiten waarin voldoende behandelingen fysiotherapie zijn opgenomen (minimaal 20). Het kan immers makkelijk gebeuren dat u onverwacht een beroep moet doen op de hulp van de fysiotherapeut. Gebruik maken van fysiotherapie uit de aanvullende verzekering kost u géén verplicht eigen risico.

Bij de meeste kosten die worden vergoed uit de  basisverzekering (en dus niet bij de aanvullende verzekering) is sprake van een verplicht Eigen Risico. Het verplichte Eigen Risico is in 2018 en 2019 € 385 per jaar.

Uit de basisverzekering wordt fysiotherapie beperkt vergoed. Bij bepaalde aandoeningen waarvoor veel fysiotherapie nodig is, kunnen volwassenen na de 20e behandeling in aanmerking komen voor vergoeding uit de basisverzekering. Voor een overzicht van de aandoeningen die hieronder vallen, kunt u hier klikken.

Voor kinderen en jongeren tot 18 jaar geldt voor 2015 als basisregel dat de eerste 9 behandelingen fysiotherapie gedekt worden door de basisverzekering, met de mogelijkheid van nog 9 extra behandelingen als de eerste 9 behandelingen nog niet het gewenste resultaat hebben. Mochten er meer behandelingen nodig zijn, dan geldt in principe dat deze niet door de basiszorgverzekering worden gedekt.

Wees zorgvuldig in uw keuze voor een zorgverzekeraar. Er zijn grote verschillen in de manier waarop zorgverzekeraars fysiotherapie vergoeden in de aanvullende verzekering. Bekijk uw zorgpolis daarom goed. Vanaf november zijn de polissen voor 2019 inzichtelijk en kunt u zich oriënteren op de nieuwe verzekeringen. Is uw huidige polis ontoereikend, dan kunt u voor 1 januari uw huidige zorgverzekering opzeggen. Als u dit hebt gedaan, hebt u tot 1 februari de tijd om een nieuwe zorgverzekering aan te vragen.

De verzekeraars hebben voor de basisverzekering een acceptatieplicht, maar voor een aanvullende verzekering geldt dit niet. U moet dan vaak een medische verklaring invullen. Houd hier rekening mee, want dit kan extra tijd kosten.

Er bestaan verschillende websites die u kunnen helpen om een zorgverzekeraar te kiezen die het beste bij u past, zoals Vergelijkonline.nl of Independer.

Fysio Hilversum: Bij AktieFysio begeleiden onze fysiotherapeuten u met veel persoonlijke aandacht in een ongedwongen sfeer. Dus bent u op zoek naar fysiotherapie in Hilversum ga dan naar Aktiefysio.

Vul uw gegevens in. Wij nemen snel contact met u op.

versturen

Hoofdlocatie